Rachmistrz nexo

Rachmistrz nexo to system obsługi uproszczonej księgowości.

Przeznaczony dla firm prowadzących księgę przychodów i rozchodów lub rozliczających się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Bogata funkcjonalność i prosta, intuicyjna obsługa to atuty, które sprawiają, że ewidencja księgowa z Rachmistrzem nexo przebiega szybko i sprawnie.

Rachmistrz nexo został wyposażony w szereg rozbudowanych funkcji ułatwiających prowadzenie księgowości (od ewidencji VAT, umów i płac, środków trwałych i pojazdów, przez wystawianie deklaracji skarbowych i ZUS, operacje kasowe i operacje na rachunkach bankowych, po rozliczanie rozrachunków). Zaletami programu są m.in. automatyczna dekretacja dokumentów oraz elastyczna obsługa finansów i rozrachunków.

Rachmistrz nexo jest częścią InsERT nexo – zintegrowanego pakietu, w którego skład wchodzą również: Subiekt nexo – system obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej oraz Rewizor nexo – system finansowo-księgowy.

Najważniejsze możliwości Rachmistrza nexo:

• prowadzenie księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji podatku zryczałtowanego (płynne przejście między różnymi formami księgowości);
• ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności;
• ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji), a także ewidencja wyposażenia i remanentów;
• podstawowa obsługa wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych oraz umów o pracę;
• zaawansowany system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika, poprzez ewidencję przychodów z innych źródeł (EP), do odliczeń i obniżek podatku związanych z różnymi ulgami;
• ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności gospodarczej;
• obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą płatniczą, bony), raporty kasowe;
• obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (off-line i on-line);
• ewidencja i rozliczanie rozrachunków, integracja z zapisami księgowymi KPiR bądź EP oraz z zapisami VAT;
• wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy wspólników i pracowników oraz podatek VAT;
• wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) oraz możliwość eksportu do programu Płatnik;
• automatyczna dekretacja do KPiR lub EP oraz rejestrów VAT za pomocą definiowalnych schematów;
• integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo;
• możliwość pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej.

Rachmistrz nexo umowy pracownicze Rachmistrz nexo remanenty Rachmistrz nexo raporty Rachmistrz nexo plany amortyzacji środków-trwałych Rachmistrz nexo operacje kasowe Rachmistrz nexo księga przychodów i rozchodów Rachmistrz nexo ewidencja vat zakupu Rachmistrz nexo ewidencja vat sprzedaży Rachmistrz nexo eksploatacja pojazdów Rachmistrz nexo deklaracje skarbowe zaliczka miesieczna pit

Najczęściej zadawane pytania.

Jak zaktualizować bazę danych do najnowszej wersji programu?

Aktualizacja: Biuro nexo, Gestor nexo, Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

​Aby przeprowadzić konwersję bazy danych do najnowszej wersji programu należy:

1. Uruchomić program, wskazać odpowiedni podmiot, następnie kliknąć Aktualizuj i uruchom.
2. Wybrać użytkownika posiadającego uprawnienia do aktualizacji i wpisać jego hasło, następnie kliknąć OK.

Każda aktualizacja bazy danych powoduje automatyczne wykonanie kopii zapasowej.

Możliwe komunikaty podczas wykonywania e–Archiwizacji.

Podczas próby wykonywania e-Archiwizacji mogą występować różne komunikaty, uniemożliwiające jej dokończenie. Poniżej znajduje się lista z podpowiedziami o tym, jakie działania należy wykonać po otrzymaniu danego komunikatu.

 

Nieprawidłowy email lub hasło.

Możliwa przyczyna:

Zostały wprowadzone nieprawidłowe dane.

Rozwiązanie:

Zweryfikować poprawność wprowadzonych danych.

 

Brak aktywnej subskrypcji.

Możliwa przyczyna:

Nie została zakupiona subskrypcja na usługę e-Archiwizacji.

Rozwiązanie:

Należy wykupić usługę e-Archiwizacji. Można to zrobić poprzez kontakt z działem handlowym firmy InsERT (71-78-76-110) lub jedną z firm partnerskich.

 

Na chmurze jest już plik o nazwie {0}, ale wielkości innej, niż plik na dysku. 

Możliwa przyczyna:

Komunikat pojawia się w momencie wysyłania wstrzymanego wcześniej archiwum. Oznacza to, że oczekiwany rozmiar pliku na serwerze jest inny, niż rozmiar pliku na dysku.

Rozwiązanie:

Ponownie wykonać e-Archiwizację, w przypadku gdy błąd pojawi się ponownie, należy skontaktować się z firmą InsERT korzystając z formularza kontaktowego.

 

Dane konta InsERT w bazie podmiotu są nieprawidłowe. 

Możliwa przyczyna:

a) w bazie podmiotu nie zalogowano do konta InsERT,

b) nie można odświeżyć danych konta InsERT,

c) w bazie podmiotu nie zalogowano do e-Archiwizacji,

d) nie można pobrać tokenu dostępowego do serwisu e-Archiwizacji.

Rozwiązanie:

Sprawdzić, czy podmiot jest podłączony do Konta InsERT, serwisu e-Archiwizacji, następnie zweryfikować poprawność połączenia z Internetem oraz serwerem.

 

Nie udało się połączenie z bazą podmiotu.

Możliwa przyczyna:

Nie można odczytać danych z bazy danych podmiotu.

Rozwiązanie:

Należy sprawdzić, czy uruchomiony jest SQL Server.

 

Nie udało się nawiązać połączenia z chmurą.   

Możliwa przyczyna:

Brak połączenia z Internetem lub serwer nie odpowiada.

Rozwiązanie:

Należy zweryfikować poprawność połączenia z Internetem oraz serwerem.

 

Chmurze wysłano nieprawidłowe żądanie.

Możliwa przyczyna:

Komunikat pojawia się w sytuacji, w której wystąpił błąd wewnętrzny.

Rozwiązanie:

Ponownie wykonać operację, w przypadku gdy błąd pojawi się ponownie, należy skontaktować się z firmą InsERT korzystając z formularza kontaktowego.

 

Wykonanie zadania spowoduje przekroczenie limitu. Stan wykorzystania limitów można sprawdzić w konfiguracji e-Archiwizacji.

Możliwa przyczyna:

a) następuje próba przekroczenia dopuszczalnego limitu przechowywanych danych w bieżącej subskrypcji,

b) następuje próba przekroczenia limitu pobieranych danych w bieżącej subskrypcji (komunikat występuje tylko, przy pobieraniu archiwum).

Rozwiązanie:

Kontakt z firmą InsERT w celu zwiększenia wielkości dysku lub skorzystanie z opcji nadpisywania starych archiwów.

 

Błąd po stronie chmury.

Możliwa przyczyna:

Komunikat pojawia się w sytuacji, w której wystąpił błąd po stronie serwera.

Rozwiązanie:

Należy skontaktować się z firmą InsERT korzystając z formularza kontaktowego.

 

Nie znaleziono żądanego pliku.

Możliwa przyczyna:

Komunikat pojawia się w sytuacji, w której wystąpił błąd wewnętrzny.

Rozwiązanie:

Ponownie wykonać operację, w przypadku gdy błąd pojawi się ponownie należy skontaktować się z firmą InsERT korzystając z formularza kontaktowego.

 

Plik jest za duży.

Możliwa przyczyna:

Przekroczony został maksymalny dopuszczalny rozmiar pliku w chmurze (195 GB).

Rozwiązanie:

Brak możliwości przesłania pliku.

 

Na chmurze jest już plik o nazwie {0}, ale wielkości innej, niż plik na dysku.

Możliwa przyczyna:

Komunikat występuje w sytuacji ponownej wysyłki wstrzymanego wcześniej archiwum. Oznacza to, że na dysku istnieje już archiwum o tej samej nazwie, lecz rozmiar pliku znajdujący się na serwerze jest inny, niż rozmiar pliku, który jest aktualnie wysyłany, lub oczekiwana liczba plików archiwum na serwerze jest inna, niż liczba plików, która jest aktualnie wysyłana.

Rozwiązanie:

Ponownie wykonać e-Archiwizację zmieniając szablon nazwy pliku lub zezwolić na nadpisywanie plików o tej samej nazwie.

 

Chmura zwróciła błąd o kodzie {0}.

Możliwa przyczyna:

Komunikat pojawia się w sytuacji, w której wystąpił błąd po stronie serwera.

Rozwiązanie:

Ponownie wykonać operację, w przypadku gdy błąd pojawi się ponownie należy skontaktować się z firmą InsERT korzystając z formularza kontaktowego.

 

Nie udało się zaktualizować stanu podmiotu po wysłaniu pliku.

Możliwa przyczyna:

Komunikat pojawia się w sytuacji, w której nie można zapisać danych do bazy danych podmiotu.

Rozwiązanie:

Należy sprawdzić, czy uruchomiony jest SQL Server i wykonać operację ponownie.

 

Treści zaczerpnięte z e-Pomoc techniczna InsERT S.A.

Jak włączyć automatyczne tworzenie transferów z i na rachunek VAT?

​Parametry bankowości jest to zbiór parametrów, które są wykorzystywane do ewidencjonowania operacji wykonywanych na rachunku bankowym. Programy linii InsERT nexo umożliwiają automatyczne tworzenie transferów z i na rachunek VAT dla operacji bankowej typu podzielna płatność.

Aby włączyć automatyczne tworzenie transferów VAT należy:

1. Przejść do modułu Konfiguracja – Parametry bankowości. Następnie kliknąć Popraw.

2. W polu Twórz operację bankową na wartość VAT (podzielną płatność) wybrać: Pytaj (wyświetli okno dialogowe przed utworzeniem transferu VAT) lub TakZapisać zmiany.

Po zapisaniu operacji bankowej typu Podzielna płatność, w programie zostaną utworzone odpowiednie dodatkowe operacje bankowe.

 

Jak włączyć automatyczne odświeżanie listy? (InsERT nexo)

Programy linii nexo umożliwiają włączenie automatycznego odświeżania wybranej listy. Aby to zrobić, należy:

1. Przejść do wybranego modułu, następnie kliknąć „zębatkę” w prawym górnym rogu i wybrać Konfiguracja widoku.

2. Na zakładce Pozostałe zaznaczyć parametr Automatycznie odświeżaj listę co i określić liczbę sekund, co ile będzie odświeżana lista pozycji widocznych w module.

 

Treści zaczerpnięte z e-Pomoc techniczna InsERT S.A.

Jakie jest hasło do serwera SQL?

Standardowy, dołączony do programów GT instalator serwera SQL ustawia dla użytkownika sa hasło puste (należy zatwierdzić puste pole Hasło). W przypadku, gdy instalacja serwera SQL została przeprowadzona ręcznie, hasło mogło być ustawione na inne.

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie i warunków RODO. więcej

COOKIE
Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Zgoda" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

RODO
Korzystając z serwisu wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych przez emsys.pl Marek Zając z siedzibą we Wrocławiu w celach związanych z realizacją zgłoszenia, udzielaniem odpowiedzi na zgłoszenie, przygotowaniem i przesłaniem oferty handlowej. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do przesłania i realizacji zgłoszenia. Zostałem poinformowany o przysługujących mi prawach dostępu do danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest emsys.pl Marek Zając z siedzibą we Wrocławiu.

Zamknij